تاثیرات منفی استفاده از جیوه قرمز برای محیط زیست

ترازوی آشپزخانه. ساعت. نشانگرهای لیزری ماشین حساب های جیبی کفش های بچه گانه که هنگام راه رفتن روشن می شوند. وجه اشتراک این محصولات چیست؟ همه آنها می توانند به باتری های سلولی دکمه ای نیاز داشته باشند که معمولاً حاوی مقادیر بسیار کمی جیوه هستند.

اگر باتری ها به درستی استفاده و بازیافت شوند، شرکت آراد برندینگ جیوه هیچ تهدیدی برای محیط زیست یا سلامت انسان ندارد، اما اگر باتری ها به زباله سوز یا محل دفن نامناسب ختم شوند، جیوه داخل آنها می تواند به بیرون نشت کند و هوا یا آب های زیرزمینی را آلوده کند.

نوع دیگری از باتری‌های حاوی جیوه – باتری‌های اکسید جیوه، که می‌توانند جریان پایداری را در طول عمر طولانی فراهم کنند – هنوز در بیمارستان‌ها و در برخی کاربردهای نظامی و تجاری در سراسر جهان استفاده می‌شوند. با این حال، دانشمندان طیف وسیعی از باتری‌های بدون جیوه، از جمله باتری‌های لیتیومی، نقره‌ای و قلیایی را توسعه داده‌اند، که می‌توانند به خوبی همتایان حاوی جیوه خود عمل کنند، اگرچه ممکن است با چالش‌های محیطی جداگانه‌ای همراه باشند. این محصولات اغلب گرانتر از باتری های سنتی هستند، اما قیمت آنها با توسعه فناوری ها در حال کاهش است.

آیا شما جواهرات طلا می پوشید؟ جیوه قرمز در چه وسایلی است اگر چنین است، ممکن است کسی که فلزی را که به حلقه، گوشواره یا گردنبند شما ختم می‌شود، از جیوه برای جدا کردن طلا از مواد اطراف استفاده کرده باشد. در واقع، استخراج طلا در مقیاس کوچک و صنایع دستی نشان دهنده بزرگترین تقاضا برای جیوه در سراسر جهان است.

همچنین مهمترین عامل انتشار ترکیبی جیوه در هوا و آب است. بنابراین، هر زمان که جواهرات می‌خرید، مطمئن شوید که از خرده‌فروش محصولاتی که از طلای معتبر و پایدار ساخته شده‌اند، بخواهید.

سوزاندن زغال سنگ بزرگترین منبع انتشار جیوه ناشی از انسان در جو زمین است. طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه سوزاندن زغال سنگ برای تولید برق به طور سنتی همراه با رشد اقتصادی افزایش یافته است، و همچنین انتشار جیوه آن نیز افزایش یافته است، که از سال 1970 بیش از سه برابر شده است.

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است هیچ کنترل مستقیمی بر محل تامین برق خود نداشته باشند، لباس بلوچی آنها این قدرت را دارند که انتخاب کنید چه چیزی را می سوزانند تا بپزند و خانه هایشان را گرم کنند. در واقع، سوزاندن زغال سنگ خانگی نیز منبع قابل توجهی از انتشار جیوه و یک خطر برای سلامتی انسان است.

  • منابع:
    1. Many products still contain mercury. These alternatives could replace them
  • تبلیغات: 
    1. مردی که از پشت بام خانه توانست به درآمد میلیونی برسد
    2. بازیگر معروفی که پسرش را به قتل رساند!
    3. پرستار خوش ذوق با سرنگ باری بچه ها اسباب بازی درست می کند
    4. مردی با مصرف پرتقال خشک تبدیل به حیوانی عجیب شد!