تاریخچه استفاده از هودی در روم باستان

هودی‌ها – عمدتاً شنل‌ها و لباس‌های شنل مانند با کلاه‌های متصل – در هنر یونان و روم باستان ظاهر می‌شوند. اگرچه من عمدتاً تحصیلات غربی داشته‌ام و کمتر از آنچه باید درباره فرهنگ‌ها و تاریخ‌های شرق می‌دانم، تصور می‌کنم هودی‌ها در شرق حداقل به اندازه دوره کلاسیک غربی ظاهر شده‌اند.

به بعد، هودی ها همچنان در قرون وسطی رواج یافتند، همانطور که تصاویر مربوط به دوره زمانی نشان می دهد. واکس سفید مردان و زنان قرون وسطایی برای مقاصد مختلف در طبقه‌های مختلف اجتماعی، نوعی شیشه کوچک که چیزهای ریز از زنان اشرافی شیک که برای سفر شنل‌های مقنعه‌ای به تن می‌کردند تا افراد فقیری که شنل‌های پارچه‌ای درشت برای گرما می‌پوشیدند، هود می‌پوشیدند.

تاریخ‌دانان فرهنگی با بزرگ‌نمایی بیشتر در زمان، قهرمان (که در آن زمان به عنوان شرکت بافندگی Knickerbocker شناخته می‌شد) را با ساختن هودی پیراهن کش سبک مدرن، مملو از بند کشی و جیب کانگورو، اعتبار می‌دهند. هزینه راه اندازی خط تولید نوار تیپ هودی مدرن که به عنوان لباس ورزشی در نظر گرفته شده بود، همانطور که انتظار می رفت توسط ورزشکاران و همچنین توسط بچه های اسکیت بورد و هیپ هاپ و سایر جنبش های ضد فرهنگ و توسط مدیران غیر سنتی – مانند مارک زاکربرگ از شهرت فیس بوک – خریداری شد.

به طور خلاصه، هودی ها در طول هزاران سال اهداف زیادی را برای افراد زیادی در انواع مختلف انجام داده اند.

لباسی با چنین تاریخ طولانی و با چنین تنوع گسترده ای از کاربردها و انواع جانبازان باید بی طرف باشد. به هر حال، طی سال‌ها استفاده چند وجهی در طیف وسیعی از جمعیت‌ها، چگونه می‌توان به طور معقولی بر هر تصوری غالب شد؟ شلوار جین ممکن است زمانی فقط به کارگران خدمت می‌کرده باشد – به‌عنوان داستان Levi’s عمدتاً به کارگران معدن طلا خدمت می‌کردند، با این حال آن‌ها چنان در همه جا حاضر شده‌اند که به تنهایی هیچ معنایی ندارند.

برای هودی که نمادگرایی در سراسر طیف تفکر و نظرات متعاقب آن را تحت تاثیر قرار می دهد، هودی بی تی اس اینطور نیست. و اگرچه ممکن است ما هودی را با آخرین پیشرفت فرهنگی یا جنبش امروزی خود مرتبط کنیم، فقط کافی است به فاصله کوتاهی از زمان حال نگاه کنیم تا گذشته را ببینیم – و در این فرآیند تصوری کاملاً متفاوت از هودی داشته باشیم.

  • منابع:
    1. The Complex Symbolism behind the Hoodie
  • تبلیغات: 
    1. مردم سومالی از دوچرخه برای دوخت لباس استفاده می کنند.
    2. شوخی مرگ آفرین چند سرباز در آسایشگاه
    3. ساخت جارو برقی هوشمندی که جریان برق را به صورت وایرلس دریافت می کند!
    4. ساخت اولین الیاف از طلا با رشته سیم مفتول