نان خشک در رشت جان یک پیرمرد 80 ساله را گرفت

نان خشک در رشت مغذی ترین نوع نان است، عمدتاً به این دلیل که آردی که عمدتاً از آن تهیه می شود از دانه کامل گندم تولید می شود که هر قسمت از آن می تواند به طرق مختلف برای بدن مفید باشد.

دانه گندم از جوانه (هسته)، اندوسپرم (که هسته درون دانه را احاطه کرده است) و سبوس (که در واقع پوست بیرونی دانه است) تشکیل شده است.

این میکروب دارای محتوای بالایی از مواد معدنی، ویتامین های B و E و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

از طرف دیگر آندوسپرم سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است.

در نهایت، سبوس دانه حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین E، مواد معدنی متعددی است که مهمترین آنها آهن است و در عین حال حاوی مقادیر کمی فیتواستروژن است، موادی که در دسته های خاصی از گیاهان موجود است و تقلید می کند.

عملکرد فیتواستروژن ها با این حال، انواع دیگر نان از آردی ساخته می شود که از آسیاب کردن آندوسپرم تولید می شود.

نان غلات حاوی تعداد بیشتری الیاف خام در مقایسه با نان به اصطلاح «تقلب» است که به شدت به احساس سیری کمک می کند و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

در عین حال، آنها به طور قابل توجهی شاخص گلیسمی نان را کاهش می دهند، بنابراین آن را به یک انتخاب عالی برای کسانی که از دیابت رنج می برند تبدیل می کنند علاوه بر این، به کاهش کلسترول کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد.

نان، زمانی که به مقدار مناسب مصرف شود، نه تنها به افزایش وزن کمک نمی کند، بلکه می تواند مقادیر زیادی از ارزش های غذایی لازم برای عملکرد خوب بدن ما را به ارمغان بیاورد!

نان در بسیاری از کشورها غذای اصلی است و هزاران سال است که در سراسر جهان خورده می شود.

نان خشک که معمولاً از خمیر تهیه شده از آرد و آب تهیه می شود، در انواع مختلفی از جمله خمیر ترش، نان شیرین، نان سودا و غیره موجود است.