پرورش ماهی قزل آلا در سراسر جهان

ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس (Salmo salar) به طور عمدی و ناخواسته در طبیعت رها می شود. میوه آرایی سیب رهاسازی عمدی تخریب و گاهی از بین بردن جمعیت های وحشی به دلیل بهره برداری بیش از حد، تغییر زیستگاه و تخریب، و معرفی گونه های عجیب و غریب مانند انگل تک ژنی Gyrodactylus salaris که برای ماهی آزاد جوان در آب شیرین کشنده است، جبران می کند.

ماهی ها همچنین در برنامه های پرورش ماهی و دامداری دریایی برای افزایش منابع قابل برداشت رها می شوند. در طی 150 سال گذشته، افزایش و مکمل به بخش های اساسی مدیریت ماهی قزل آلا تبدیل شده است. طرز تهیه زیتون سیاه ماهی قزل آلا کشت شده در تمام مراحل زندگی آزاد می شود، یعنی به صورت تخم، آلوین، سرخ شده، بچه ماهی و بالغ.

رهاسازی ناخواسته زمانی اتفاق می افتد که ماهی ها از جوجه کشی ها و مزارع پرورش ماهی فرار کنند. آنها از مناطق تغذیه طبیعی در آب شیرین و دریا بهره برداری می کنند و ممکن است ذخایر طبیعی را وارد کنند.

تولید آبزی پروری ماهی قزل آلا در سراسر جهان طی 30 تا 40 سال گذشته به سرعت رشد کرده است، از کمتر از 200000 تن در سال 1970 به بیش از 1.5 میلیون تن در سال 2000 (Tacon، 2003). با این افزایش، فرار ماهیان پرورشی نیز از طریق نشت منظم سطح پایین و رویدادهای اپیزودیک مانند طوفان افزایش یافته است. تخمین زده می شود که تقریباً دو میلیون ماهی آزاد پرورشی هر ساله به اقیانوس اطلس شمالی فرار می کنند.

بین سالهای 1989 و 1996، 20 تا 40 درصد از ماهی قزل آلا در ماهیگیری ماهی قزل آلا در شمال جزایر فارو منشاء پرورشی داشتند. ماهی قزل آلا در رودخانه های نروژ، ماهی قزل آلا پرورشی به طور متوسط 11 تا 35 درصد از جمعیت تخم ریزی را تشکیل می دهد، اما بیش از 80 درصد از جمعیت تخم ریزی در برخی رودخانه ها را تشکیل می دهد.

ماهی قزل آلا پرورشی با سابقه کوتاه کشاورزی خود اولین گام ها را به سمت اهلی شدن برمی دارند و از آنها به عنوان “اسیر استثمار شده” یاد می شود. بهترین زمان مصرف پودر سنجد ماهی قزل آلا پرورشی در طبیعت زنده می ماند و تخم ریزی می کند اگرچه ممکن است شکل و رفتار منشاء وحشی خود را تا حدودی تغییر داده باشند.

  • منابع:
    1. Cultured Atlantic salmon in nature: a review of their ecology and interaction with wild fish
  • تبلیغات: 
    1. با ایجاد یک طرح اقتصادی چندین شغل احیا شدند
    2. پخش آیفون8 بین مهمانان در یک عروسی لاکچری
    3. راز ارز دیجیتال و بورس در جهان
    4. راهکار مناسب برای رسیدن به ثروت بایدن