پیدا شدن چای زرین قرمز در جیب قاتل قتل های زنجیره ای شیکاگو باعث لو رفتن او شد

در حالی که شواهد علمی ممکن است از فواید نوشیدن چای برای سلامتی حمایت کند، اما اذعان به برخی از نگرانی‌های سلامتی که در نتیجه مصرف بیش از حد چای شناسایی شده‌اند نیز مهم است.

محتوای کافئین در انواع مختلف چای زرین قرمز باعث نگرانی شده است، به ویژه زمانی که در دوزهای بیش از 400 میلی گرم در روز مصرف شود. استفراغ، اسهال، سردرد، درد اپی گاستر و تاکی کاردی.

در حقیقت به دلیل تانن موجود در چای سیاه، مصرف آن با وعده های غذایی جذب آهن غیرهم را کاهش می دهد، همانطور که در مطالعات حیوانی گزارش شده است.

با این حال، این علیت به طور مداوم توسط مطالعات انسانی پشتیبانی نشده است. در یک بررسی سیستماتیک از 16 مطالعه در جمعیت های غربی، مصرف چای بر وضعیت آهن تأثیری نداشت.

در واقع اکثر این مطالعات شامل شرکت‌کنندگانی بودند که دارای ذخایر آهن کافی بودند، همانطور که غلظت فریتین سرم تعیین شد. این مطالعه همچنین ارتباط منفی بین مصرف چای و وضعیت آهن را فقط در افرادی با وضعیت آهن حاشیه ای نشان داد.

در نهایت، در رابطه با ایمنی دوزهای زیاد پلی فنل چای، مطالعات نشان داده است که دوزهای حداکثر 1200 میلی‌گرم پلی فنول چای (10 تا 12 فنجان) عوارض جانبی مانند گاز اضافی روده، حالت تهوع، سوزش سر دل، معده درد، درد شکم، سرگیجه و درد عضلانی دوزهای زیادی از پلی فنول های چای (مانند 1500 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) نیز در مطالعات حیوانی در مورد سمیت ها باعث آسیب کبدی می شود. مطالعات، با عوارض جانبی قابل توجهی همراه نبوده است.