کیسه فریزر آسان مصرف در جنگ تبدیل به تیر های آتشین می شوند

ماده ای که او از قطران زغال سنگ ایجاد کرد. از باکلیت برای تولید بسیاری از اقلام از جمله تلفن، دوربین و حتی زیرسیگاری استفاده می شد.

اگرچه کیسه فریزر آسان مصرف جزء کلیدی این اقلام بود، اما تا پس از جنگ جهانی اول که نفت، ماده‌ای که آسان‌تر از زغال سنگ پردازش می‌شود، به راحتی در دسترس قرار گرفت، واقعاً محبوب نشد. نفت و گاز طبیعی منابع اصلی مواد اصلی در پلاستیک هستند.

پلاستیک ها از پلیمرها تشکیل شده اند مولکول های بزرگی که از واحدهای تکرار شونده به نام مونومر تشکیل شده اند. در مورد کیسه های پلاستیکی، واحدهای تکرار شونده اتیلن یا اتن هستند.

هنگامی که مولکول های اتیلن برای تشکیل پلی اتیلن پلیمریزه می شوند، زنجیره های بلندی از اتم های کربن را تشکیل می دهند که در آن هر کربن نیز به دو اتم هیدروژن متصل می شود.

بسیاری از انواع پلی اتیلن را می توان از اتیلن ساخت. کیسه های پلاستیکی معمولا از یکی از سه نوع اصلی ساخته می شوند:

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) یا پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE). کیسه‌های خرید ضخیم و براق از مرکز خرید LLDPE هستند.

در حالی که کیسه‌های مواد غذایی HDPE هستند و کیسه‌های پوشاک از خشک‌شویی LDPE هستند. تفاوت عمده این سه ماده در درجه انشعاب زنجیره پلیمری است. HDPE و LLDPE از زنجیره های خطی و بدون شاخه تشکیل شده اند، در حالی که زنجیره های LDPE منشعب هستند.

انشعاب می تواند بر تعدادی از خواص فیزیکی از جمله استحکام کششی و بلورینگی تأثیر بگذارد. هر چه یک مولکول انشعاب بیشتری داشته باشد، استحکام کششی و بلورینگی آن کمتر است.

به همین دلیل است که کیسه های لباس از خشکشویی بسیار ضعیف و سست هستند. آنها از LDPE بسیار منشعب ساخته شده اند.