لامپ لوستر 7 وات موجب انفجار برجی در اراک شد

لامپ یکی از مهم ترین اختراعات تاریخ بشر است. بعد از اینکه لامپ ها در زندگی بشر جا افتادند، مردم می توانستند حتی در شب به نور برسند. اختراع لامپ به اندازه اختراع برق در زندگی انسان موثر بوده است.

به طور طبیعی، مردم تعجب می کنند که چه کسی چنین اختراعی را اختراع کرده است. بنابراین، چه کسی لامپ لوستر 7 وات  را اختراع و اختراع کرد؟ لامپ کی پیدا شد؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
با کشف الکتریسیته، جهان عصر جدیدی را آغاز کرد. با این حال، برای استفاده موثر از برق در بسیاری از مکان ها، به ویژه در خانه ها، لامپ ها اختراع شدند.

هنوز نظرات متفاوتی در مورد اینکه چه کسی لامپ را اختراع کرده است، وجود دارد. درست نیست که اختراع لامپ را به یک نفر نسبت دهیم. بسیاری از دانشمندان نیز برای کشف لامپ کار کرده اند. درست تر است که بگوییم توماس ادیسون، جوزف سوان، هیرام ماکسیم، همفری دیوی، الساندرو ولتا، ویلیام استیت و وارن د لا رو.

در سال 1879، در حالی که ادیسون به مطالعات خود در محیط آزمایشگاهی ادامه می داد، لامپ را اختراع کرد که فایده و کارایی زیادی برای بشر امروزی دارد. توماس ادیسون با انجام میانگین بیش از 6000 آزمایش موفق به اختراع لامپ الکتریکی شد که به برق نیاز داشت.

اولین نمونه لامپ در سال 1800 توسط ولتا اختراع شد. با این حال، لامپی که ولتا اختراع کرد از نظر عملکرد کافی در نظر گرفته نشد. بعدها، همفری دیوی موفق شد اولین لامپ کاربردی را در سال 1802 اختراع کند. با این حال، این لامپ کاربردی نیز به دلیل زغال سنگ بودن خیلی سریع خاموش شد.

تا سال 1840، وارن دی لو رو به اولین لامپ کارآمد در تاریخ بشر تبدیل شد. از آنجایی که لامپ تولید شده از مواد گران قیمت تشکیل شده بود، نمی توان آن را به بهره برداری تجاری رساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.